GARANTIE EN BEZORGING

wettelijke garantie
Op grond van de wet moet een artikel in goede staat verkeren en bij normaal gebruik naar behoren functioneren. Hier is geen vaste termijn aan gekoppeld. Dit hangt af van de gebruiksduurverwachting bij de aanschaf. Van sommige artikelen mag meer worden verwacht dan van andere artikelen.
Als je een artikel hebt dat binnen de toepasselijke garantietermijn niet goed functioneert dan zoeken wij zo snel mogelijk naar een passende oplossing, bijvoorbeeld door het artikel te vervangen of geld terug te geven. Je kunt je klacht in dit geval melden aan de online klantenservice. Is het probleem veroorzaakt door je eigen schuld, of heb je het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten, dan heb je geen recht op vervanging of teruggave van je geld.

Garantieperiode

Op alle producten bieden we je 2 jaar garantie op fabricagefouten.

In het kort komt het erop neer dat je product bij normaal gebruik niet stuk mag gaan binnen 2 jaar. Mocht dit wel het geval zijn, dan gaan we je product kosteloos repareren of vervangen. Op de productpagina vind je welke type garantie je hebt.

Let op: Voor herstel of vervanging op grond van deze garantie gelden een aantal voorwaarden. Heb je het product langer dan 2 jaar geleden gekocht? Of is je product kapot als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Dat lossen we graag voor je op. Maar in de meeste gevallen valt de reparatie dan niet binnen de garantie van Wasbakje.nl. In dit geval worden er kosten in rekening gebracht voor de reparatie.

Betaalmogelijkheden

We hebben drie manieren waarop je bij ons kan betalen. Bekijk ze hieronder.

Betaalwijze Betaalkosten
IDEAL Gratis
Creditcard (achterafbetaling) Gratis
Vooruitbetaling Gratis

Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet.

Waarom zou je kiezen voor iDEAL?

  • Je betaalt snel, simpel en veilig online via je eigen bank.
  • Je hebt geen speciale software nodig om iDEAL te gebruiken.
  • Op werkdagen voor 23.59 uur met iDEAL besteld? Morgen in huis!
  • Betalen met iDEAL is bij Wasbakje.nl altijd volledig gratis.

Creditcard

Bij Wasbakje.nl zijn creditcards van MasterCard en Visa van Nederlandse aanbieders meer dan welkom. Het is niet mogelijk om te betalen met een Visa Debit Card, American Express of buitenlandse creditcards. Voor de kenners: via een SSL-beveiligde server. Zodra we je creditcardgegevens gecontroleerd hebben, versturen we je bestelling die dag nog. Je creditcard wordt pas na levering daadwerkelijk belast. Dit geldt niet voor pre-orders.

Waarom kiezen voor betalen per creditcard?

  • Betalen met creditcard is bij Wasbakje.nl altijd volledig gratis.
  • Op werkdagen voor 23.59 uur met creditcard besteld? Morgen in huis!
  • Je creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd.

Vooruitbetaling

Vooruitbetalen houdt in, dat je na het invoeren van je bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van Wasbakje.nl overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit je orderbevestiging.

Onze rekeninginformatie is:

Wasbakje.nl
IBAN: NL50INGB0005 0924 93
BIC: INGBNL2A

Vooruitbetaling is niet de snelste manier van betaling. Hou daarom wel rekening met één tot drie werkdagen overboektijd. Zodra we de betaling ontvangen hebben, e-mailen we je direct een ontvangstbevestiging en versturen we de bestelling nog dezelfde dag.

Waarom zou ik kiezen voor vooruitbetaling?

  • Vooruitbetalen is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.
  • Een order annuleren kan eenvoudig. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Wij accepteren helaas geen andere betaalmethoden zoals VVV bonnen, op afbetaling of middels acceptgiro.

Betaling mislukt of geweigerd?

Betaald met iDEAL, geen orderbevestiging ontvangen

Heb je betaald met iDEAL, maar weet je niet zeker of je bestelling gelukt is of niet? Controleer of er geld is afgeschreven. Als er geen geld is afgeschreven, dan is de betaling niet gelukt en ben je sowieso geen geld kwijt. Je kan je bestelling opnieuw plaatsen.

Is er wel geld afgeschreven, maar heb je nog geen orderbevestiging ontvangen? Dan raden we je aan om even te wachten. Het kan namelijk tot een uur duren voordat wij betalingen binnen krijgen.

Als je na een uur nog geen orderbevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Met behulp van je transactienummer kunnen we je snel helpen. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld.

Afgekeurde creditcard betalingen

Het kan gebeuren dat je betaling geweigerd wordt, wat natuurlijk heel vervelend is. Helaas hebben we geen inzage in de redenen. Geweigerde betalingen kunnen niet worden teruggedraaid.

Geen zorgen. Wasbakje.nl gebruikt geen ‘zwarte lijsten’ van andere bedrijven en zal op zijn beurt deze afgekeurde betaling nooit delen met andere bedrijven.

Je bestelling is automatisch geannuleerd en er zal niks worden afgeschreven. Wil je je bestelling toch ontvangen? Plaats hem dan opnieuw en kies voor iDEAL of vooruitbetaling.

Waarom controleren wij creditcard betalingen?

Wij vinden het belangrijk om onze klanten te beschermen tegen frauduleuze betalingen. Creditcard betalingen zijn namelijk gevoelig voor fraudeurs. Betalingen worden aan de hand van een groot aantal criteria objectief en geautomatiseerd goed- of afgekeurd. Een betaling wordt afgekeurd wanneer bijvoorbeeld de CVC-code of vervaldatum van de creditcard niet goed is ingevuld, maar ook wanneer er een onveilige wifi-locatie, waar fraude is gepleegd, wordt geïdentificeerd.

Facturen

Jouw factuur is je aankoopbewijs. De factuur versturen wij altijd per mail als bijlage van je verzendbevestiging, maar we bewaren hem ook in jouw online account zodat je deze altijd gemakkelijk kunt raadplegen.
Facturen inzien

Wil je jouw facturen inzien? Log dan in op Wasbakje.nl en klik op de order waarvan je de factuur wilt inzien, printen of kopiëren. In jouw besteloverzicht kun je de factuur downloaden. Heb je geen online account? Geen zorgen. Wij bewaren al jouw facturen voor jou en sturen deze altijd digitaal mee met de verzendbevestiging.
Openstaande facturen betalen

Een overzicht van je openstaande facturen vind je altijd terug in Wasbakje.nl, bij je facturen. Je kunt deze betalen door het openstaande orderbedrag zo spoedig mogelijk over te maken naar:
IBAN NL50INGB0005 0924 93 (BIC: INGBNL2A), ten name van:
Design Trade Europe B.V.
Regulusweg 5
2516 AC Den Haag
Nederland

Vermeld hierbij het persoonlijke ordernummer zodat wij de overschrijving snel kunnen verwerken. Het ordernummer staat zowel in de orderbevestiging als in het besteloverzicht op Wasbakje.nl.
Zodra wij de betaling hebben ontvangen, sturen wij hiervan een bevestiging. Is het bedrag niet binnen 5 dagen ontvangen, dan komt de bestelling automatisch te vervallen.
Wasbakje.nl Zakelijk

Heb je vragen over jouw zakelijke factuur? Neem dan contact op met jouw accountmanager.

Terugbetalingen & overige vragen

Hoe betalen we je terug?

Hoe wij je terugbetalen ligt volledig aan op welke manier je hebt betaald.

Heb je met iDEAL betaald? Dan boeken wij de betaling terug op jouw rekening. Wanneer je met je creditcard hebt betaald en je hebt je volledige bestelling geretourneerd, dan storten we het bedrag terug op je creditcard. Heb je maar een deel van je bestelling retour gestuurd? Dan storten we het geld naar jouw opgegeven rekeningnummer. Wanneer je rekeningnummer niet bekend is, vragen we je vriendelijk deze aan ons door te geven. Ben je in één van onze winkels geweest en heb je daar betaald? Dan vragen wij je rekeningnummer zodat we het bedrag kunnen terugstorten.

Waar kan ik de status van mijn terugbetaling vinden?

De status van je terugbetaling kun je helaas niet ergens terugvinden, maar we verzekeren je dat de betaling binnen 3 werkdagen na afhandeling van de retourzending is gedaan.

Ik heb geen terugbetaling ontvangen.

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op je rekening staat. We betalen altijd 3 werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met de klantenservice.

Ik heb geen factuur ontvangen, waar kan ik deze alsnog opvragen?

Op je Wasbakje.nl account kun je je factuur gemakkelijk downloaden. Heb je geen account? Neem dan contact op met de klantenservice en zorg ervoor dat je je ordernummer bij de hand hebt. Wij sturen je dan direct de juiste factuur toe.

Biedt Wasbakje.nl achteraf betalen aan?

Ja. Wanneer je een bestelling plaatst, wordt het bedrag op je creditcard gereserveerd. De daadwerkelijke afschrijving wordt pas na de levering gedaan. Op die manier betaal je dus achteraf.